Končno lahko spremljamo vse poti sodov

Pivovarna Laško zelo podpira tehnologijo i-Rose pri sledenju sodov piva. Pivovarna Laško, s proizvodnjo več kot milijon hektolitrov na leto, predstavlja največjo pivovarno v Sloveniji. Približno 30% piva izvozijo v države nekdanje Jugoslavije. 40% piva blagovne znamke Zlatorog Laško je polnjeno v steklenicah (od tega je 80% povratnih), 53% v pločevinke in približno 7% v sodih. Dejstvo, da ni nobenega nahajališča in da trgovina s pijačami opravi večji del prodanega izdelka, je posledica tega, da pivovarna vsako leto izgubi več kot 5% svojih sodov. To se je spremenilo z novo tehnologijo zaznavanja in sledljivosti “i-Track” podjetja i-Rose. Temelji na RFID tehnologiji (radiofrekvenčna identifikacija), ki za identifikacijo uporablja elektro-magnetne valove.

Zdraviliško in pivovarniško mesto

Slovenija se je z 2 milijona prebivalcev pridružila EU leta 2004. Država ima dobro usposobljeno delovno silo in visoko razvito gospodarstvo. Obkrožena je z Avstrijo, Italijo, Madžarsko, Hrvaško in Jadranom. Na vzhodu države v dolini reke Savinje na nekdanji avstrijski železniški povezavi med Dunajem in Trstom, leži mesto Laško s 13.000 prebivalci. Mesto je še posebej znano po tradicionalnih termah, ki obstajajo od leta 1852 (Zdravilišče Kaiser Franza-Jožefa), ki se od leta 1953 uporabljajo za medicinsko rehabilitacijo gostov iz vse Evrope. Drugi predstavnik mesta je pivovarna in piva, ki so med najbolj priljubljenimi v Sloveniji.

Zlati rog

Pivovarna Laško je danes največje podjetje za pijače v Sloveniji. Vključuje Laško in Union pivovarne ter proizvajalce brezalkoholnih pijač Radenska in Vital. Skupno proizvedejo več kot 4 milijone hektolitrov piva in brezalkoholnih pijač. Pivo ima 85-odstotni tržni delež, brezalkoholne pijače pa 70 odstotkov. Logotip pivovarne krasi kozorog s svojimi zlatimi rogovi. Kot takšno je pivo Laško Zlatorog glavna blagovna znamka pivovarne, ki je bila mednarodna prejemnica številnih nagrad. “V Sloveniji se sodom, ki jih pivovarna običajno ne dostavi neposredno gastronomskim podjetjem, ne zaračuna deponiranje, kot je to na primer v Nemčiji. Večina lastnikov gastronomije kupuje sodčke piva pri veletrgovcih. Zato ponavadi ne preverjamo, kje so sodi ali kdaj se vrnejo v pivovarno. Vsako leto zaradi tega izgubimo približno 5% naših sodov. To predstavlja izgube, saj je povprečna cena na sod 80 EUR. Zato smo tukaj iskali rešitev in jo našli pri sosedu i-Rose. «razlaga odgovorna oseba pivovarne Laško za avtomatizacijo in električno vzdrževanje, Boštjan Teršek.

Kje so naši sodi? Kaj je bilo v njih? Koliko so stari?

Podjetje i-Rose je bilo odgovorno za razvoj in izvajanje sistema sledenja sodov. Podjetje ustanovljeno leta 1992, se je začelo specializirati za rešitve upravljanja procesov in ustvarjanje poslovnih informacijskih sistemov s poudarkom na optimizaciji poslovnih procesov. Imajo dolgoletne izkušnje na področju telekomunikacijske industrije in profesionalnega IT svetovanja. Vse rešitve so združljive z ERP sistemi, dlančniki, napravami android in iOS. Danes ima podjetje dve podružnici – eno v Laškem in drugo v glavnem mestu Slovenije, Ljubljani. Deluje za več različnih podjetij po Evropi. Rešitev “i-Track” vključuje celovito, vrhunsko, najsodobnejšo rešitev za upravljanje celotnega niza dejavnosti v industriji pijač.

Omogoča široko paleto storitev:
• Proizvodnja (študija primera Pivovarna Laško)
• Definira poti in vračilo sodov
• Optimizira cikle upravljanja in vzdrževanja
• Spremlja produktivnost proizvodne linije
• Prodaja in pospeševanje prodaje
• servisno omrežje
• integracija ERP

Cilj obsežnega sistema sledenja in optimizacije procesov je znatno znižati stroške in povečati zadovoljstvo strank in zvestobo znamki.
Z uporabo i-Track zunaj pivovarne je zagotovljena sledljivost skozi celotno distribucijo. Sistem nam daje natančno sliko tržne poti izsledenih sodov.

Statistično sledenje celotnemu distribucijskemu toku, daje jasno sliko gibanja sodov piva in prodajnih kanalov, ki jih oblikujejo potrošniki. 

Dobivamo informacije o trenutnih lokacijah sodov, zadnji znani lokaciji manjkajočega sredstva in ponovno napolnjenih pivskih sodih. Sistematično shranjeni podatki predstavljajo odličen vir za pripravo različnih vrst analiz, kot so analiza navad kupcev, učinkovito spodbujanje strank, prepoznavanje sivega trga in pravilno definiranje tržnih poti. «dodaja Mirt.

RFID oznake

“Želimo vedeti naslednje o posameznem sodu – Kdaj je bil napolnjen? Kaj natančno je bilo v njem? Kako dolgo je bil oddaljen od pivovarne? Kdaj je bil nazadnje servisiran? Kakšna je bila kvaliteta vrnjenih sodov? Kolikšna je skupna količina napolnjenih sodov? “razlaga tehnik Boštjan Teršek.

Prvotno je i-Rose oblikoval programsko rešitev za pivovarno, ki je zamenjala sode za tiste z že vgrajenimi RFID oznakami. Oznake RFID je mogoče brati z dlančniki ali RFID. “Dlančniki se uporabljajo za popis, vzdrževanje in nadzor vseh sodov, na drugi strani pa RFID vrata zagotavljajo popolno spremljanje oziroma sledljivost na regalni liniji.” komentira Miha Mirt iz i-Rose.

Tri kontrolne postaje

 Ko se v pivovarno vrne paleta s 6 praznimi sodi, se vsaka postavi na valjčni transporter. “Pred pranjem se na vsaki postaji odčita RFID na vsakem sodu. Tako je sod spet v pivovarni in je jasno prepoznan” nadaljuje Miha Mirt. Po čiščenju in polnjenju pride je na vrsti drugo odčitavanje. Tu se na tehtnicah beleži teža in s tem pravilno polnjenje sodov. V preteklosti so se vedno pojavljali primeri nepravilno napolnjenih in netesnih posod. Zdaj jih je mogoče takoj prepoznati in odstraniti. “Sledi tretja faza v kateri pripravimo črtno kodo SSCC z jasno natisnjeno vsebino, datumom poteka, polnjenjem in številka serije in jo pritrdite na paleti – vsaka črtna koda SSCC je logično povezana z RFID identifikatorji sodov na paleti. S kombinacijo i-Track in ERP natančno vemo, kateri sodi so na kateri paleti. “pravi Miha Mirt.

Popolno sledenje sodov v pivovarni

 Zahvaljujoč sistemu “i-Track” lahko pivovarna Laško jasno prepozna vse sode v pivovarni, beleži polnjenje in vzdrževanje, ter tako beleži poti svojih sodov. To omogoča, da se sodi, ki so dosegli določeno največje število polnjen, odstranijo iz proizvodnega kroga pred ponovnim polnjenjem.

 Na ta način pivovarna natančno ve, katero pivo je napolnjeno v sodu in kje se sodi nahajajo.  “Naredili smo prvi korak pri notranjem zapisovanju informacij in obdelavi podatkov vseh naših sodov. Drugi korak bi lahko sledil s spremljanjem naših sodov v trgovini in gastronomiji. To bi nam omogočilo, da bi natančno vedeli, kje se trenutno nahaja vsak sod, če je pravilno shranjen in ohlajen, koliko časa je že na zalogi ali kako dolgo je bil dotaknjen. «poroča Boštjan Teršek. “Kljub temu smo več kot zadovoljni s sodelovanjem, fleksibilnostjo in zavzetostjo i-Rose-a. Zbrali smo ogromno podatkov o naših sodih, ki jih bomo zdaj obdelali in uporabili !” komentira Teršek.

Brauwelt, 33/12, 7. 8. 2012

Sorodni članki